16 Eylül 2011 Cuma

Bergama 9 Eylül Üniversitesi

TEKSTİL FABRİKASI’NIN ÜNİVERSİTEYE DÖNÜŞTÜRÜLMESİNİN ÖNÜNDEKİ BÜTÜN ENGELLER KALKTI..
9 EYLÜL ÜNİVERSİTESİ BERGAMA YÜKSEK OKULU 2012 / 2013 ÖĞRENİM YILINDA EĞİTİME BAŞLAYACAK..

Bergama ikinci üniversiteye adım adım ilerliyor
Bergama Belediye Başkanı Mehmet Gönenç ve Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörü Mehmet Füzün üniversiteye dönüştürülecek Eski Tekstil Fabrikası çalışmaları için bir araya geldi. Başkan Gönenç’in Rektör Füzün’e yaptığı ziyarette, Belediye Başkan Yardımcısı Av. Hüseyin Güngör, Rektör Yardımcıları Profesör Dr. Alp Timur, Prof. Dr. İsmail Hakkı Bahar, Genel Sekreter Can Karaca da bulundu.

Bergama Belediyesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi arasında imzalanan protokole göre, Bergama’daki Eski Tekstil Fabrikası Binası Dokuz Eylül Üniversitesi yerleşkesine dönüştürülecek. Rektörlük ve Belediye’nin imzaladığı protokol kararı Yüksek Öğrenim Kurulu’na sunuldu. Bergama Belediyesi, fabrikada bulunan eski makineleri ihale yoluyla sattı. Elde edilen tüm gelir fabrika yerleşkesinde kurulacak üniversitesi kampüsü ile ilgili altyapı ve üstyapı giderlerinin karşılanmasında kullanılacak. Fabrikanın idari binası, Dokuz Eylül Üniversitesi Yapı İşleri Daire Başkanlığı tarafından, eğitime hazır hale getirilmesi için projelendirildi. Mevcut binanın konuyla ilgili tespit, takdir çalışmaları Dokuz Eylül Üniversitesi’nden uzman akademisyenler tarafından tamamlandı.

Yıllardır atıl durumda bekleyen Eski Tekstil Fabrikası’nın üniversiteye dönüştürülmesi için çalışmalar adım adım ilerlerken, gerçekleştirilen buluşmada projelerin detayları konuşuldu. Yapı İşleri Daire Başkanlığı projeyi bir ay içerisinde Bergama Belediyesi’ne teslim edecek. Teslimin hemen ardından Bergama Belediyesi inşaat çalışmalarına başlayacak. Bu süreçte Belediye ve Dokuz Eylül Üniversitesi yerleşkede açılacak bölümlerle ilgili çalışmaları Yüksek Öğretim Kurumu’na sunacak. Üniversite 2012-2013 Eğitim Öğretim Dönemi’nde hizmet vermeye başlayacak.

Bergama Belediye Başkanı Mehmet Gönenç; “Atatürk’ün ekonomik devriminin mihenk taşı olan Sümerbank Tesisleri’nin Bergama için önemi oldukça büyük. Yıllarca Bergama ekonomisine büyük katkı sağlamış Tekstil Fabrikası bundan sonraki süreçte eğitim merkezi olarak hizmet verecek. 9 Eylül Üniversitesi Meslek Yüksekokulu’na dönüştürülecek bina kentsel dönüşüm ve bölgesel kalkınmaya olanak sağlayacak” dedi.

(bergama.gen.tr)

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More